szukaj

szukaj
Regulamin
Regulamin Specjalistycznego Internetowego Sklepu Podróżniczego TROPIKER.pl


§1
Postanowienia ogólne


1. Sklep internetowy Tropiker.pl – Specjalistyczny sklep podróżniczy (zwany dalej: Tropiker.pl) prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet poprzez domenę internetową umieszczoną pod adresem internetowym: www.Tropiker.pl.

2. Sklep Tropiker.pl prowadzony jest przez firmę: NOMADER – Magdalena Chałka z siedzibą w Krakowie, przy ul. Limanowskiego 31/4, NIP: 632-104-14-19, REGON: 120104229, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) pod numerem 5776/2005 - prowadzonej przez Ministra Gospodarki RP.

3. Zamówienia przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej www.tropiker.pl oraz drogą e-mailową, poprzez adres: sklep@tropiker.pl. 

4. Dokonanie zakupów w sklepie Tropiker.pl jest możliwe po zarejestrowaniu się przez Kupującego lub bez rejestracji.

5. Kontakt ze sklepem Tropiker.pl jest możliwy telefonicznie pod numerem telefonu: 502-089-992, w dni powszednie od poniedziałku do piątku, w godz. 10:00 do 18:00, jak również przy pomocy poczty elektronicznej, pod adresem e-mail: sklep@tropiker.pl. 

6. Ceny towarów prezentowanych na stronie internetowej Tropiker.pl wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT. Ceny te nie zawierają kosztów przesyłki. 
po
7. 
Wszystkie produkty prezentowane w witrynie sklepu Tropiker.pl są wolne od wad fizycznych i prawnych, są fabrycznie nowe oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu na rynek polski.

8. Sklep Tropiker.pl dokłada wszelkich starań, aby publikowane na stronie internetowej www.Tropiker.pl dane były wolne od uchybień i błędów oraz by były rzetelne i sprawdzone.

9. Na każdy sprzedany towar sklep Tropiker.pl wystawia fakturę VAT lub paragon (w zależności od wyboru kupującego). Na życzenie może zostać wystawiona faktura pro-forma (dotyczy odbiorców instytucjonalnych).

10. Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu. Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje podczas potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sklep Tropiker.pl. Potwierdzenie przyjecie zamówienia przez Sklep Tropiker.pl wysyłane jest do Kupującego drogą elektroniczną, na adres poczty elektronicznej,
podany przez Kupującego w momencie składania zamówienia.

11. Sklep Tropiker.pl umożliwia swoim Klientom odbiór osobisty towarów w Krakowie, przy ul. Limanowskiego 31/4, po wcześniejszym umówieniu terminu odbioru towaru. Kupujący nie zostanie obciążany wtedy kosztami dostawy.


§2
Procedura składania i warunki realizacji zamówień


1. Dokonanie zakupów w sklepie Tropiker.pl możliwe jest po zarejestrowaniu się do bazy danych lub też bez rejestracji (po podaniu niezbędnych do realizacji zamówienia danych osobowych i adresowych). Zarejestrowani użytkownicy posiadają m.in. możliwość: śledzenia losów przesyłki, wglądu w historię zamówień, możliwość wykorzystania funkcjonalnego narzędzia - "przechowalni", dostęp do specjalnych promocji, uzyskania rabatów dla Stałych Klientów. 

2. Klienci mogą składać zamówienia 24 godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej www.Tropiker.pl. Wysyłki towaru realizowane są tylko w dni robocze, od poniedziałku do piątku.

3. Kontakt z Biurem Obsługi Klienta sklepu Tropiker.pl jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: sklep@tropiker.pl (24h/7 dni w tygodniu, odpowiedzi na e-maile są udzielane tylko w dni robocze,
od poniedziałku do piątku) lub też pod numerem telefonu: 502-089-992 w dni powszednie od poniedziałku do piątku od w godz. 10:00 do 18:00.

4. Kupujący składa zamówienie poprzez Klikniecie ikony „Do koszyka” zamieszczonej przy produkcie, następnie w panelu „Koszyk” kliknięcie ikony -> „Przejdź do kasy”, kolejno poprzez prawidłowe wypełnienie przez Kupującego formularza zamówienia udostępnionego w Sklepie podczas procedury zamawiania towarów, a następnie w celu finalizacji zamówienia kliknięcie ikony „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.

5. Poprzez złożenie zamówienia i
kliknięcie ikony „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty" Klient składa ofertę Sklepowi Tropiker.pl i potwierdza złożenie zamówienia, jak i jednocześnie potwierdza, iż wie, że złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty za dane zamówienie.
 

6. Dane wpisywane do formularza zamówienia muszą zawierać prawdziwe informacje.

7. Sklep Tropiker.pl zastrzega, że zamówienie może nie zostać przyjęte do realizacji, w przypadku zamieszczenia w formularzu zamówienia niepełnych danych lub jeśli formularz zostanie wypełniony nieprawidłowo. 

8. Zamówienie złożone przez Klienta zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny na stanie magazynowym lub u dostawców współpracujących ze sklepem. W przypadku niedostępności części zamówionych towarów Klient zostanie poinformowany o dostępności zamówienia i podejmie decyzję o sposobie jego realizacji (realizacja częściowa, wydłużenie czasu oczekiwania, bądź anulowanie całości zamówienia).

9. Po złożeniu zamówienia przez Klienta, pracownik sklepu Tropiker.pl skontaktuje się z Kupującym drogą e-mailową w celu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Za zamówienie przyjęte do realizacji uznaje się zamówienie złożone przez Kupującego, potwierdzone przez pracownika sklepu drogą e-mailową, bądź w szczególnych przypadkach drogą telefoniczną. 

10. Po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji przez pracownika sklepu, w przypadku kiedy podczas składania zamówienia Kupujący wybierze opcję płatności on-line
poprzez kanał elektroniczny PayU – przelewem bankowym lub kartą płatniczą lub też bezpośrednią wpłatę przelewem bankowym na rachunek Sprzedającego, na podstawie danych otrzymanych w e-mailu potwierdzającym zamówienie - sklep Tropiker.pl zarezerwuje zamówiony towar, potwierdzając e-mailem zamówienie. Wpłaty za zamówiony towar należy dokonać na konto bankowe sklepu Tropiker.pl w terminie 4 dni od daty potwierdzenia złożonego zamówienia przez sklep. Jeśli przez okres 2 dni od daty otrzymania potwierdzenia złożenia zamówienia przez pracownika sklepu, Sprzedający nie otrzyma wpłaty na konto bankowe, Kupujący zostanie poinformowany pocztą elektroniczną o braku wpłaty. Jeżeli zapłata nie zostanie zrealizowana przez okres następnych 2 dni, rezerwacja towaru ulega anulowaniu, a zarezerwowany towar wraca do magazynu.

11. Anulowanie zamówienia możliwe jest wyłącznie telefonicznie, pod numerami telefonów Sklepu Tropiker.pl: 
502-089-992 w godzinach pracy sklepu. Nie istnieje możliwość anulowania zamówienia dotyczącego towarów, które zostały już wysłane.  Każdy Klient może natomiast skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru, na zasadach opisanych w dalszej części regulaminu sklepu Tropiker.pl.

 

§3
Dostawa i odbiór towaru


1. W przypadku wybrania opcji „płatność przelewem” lub też płatności on-line poprzez kanał elektroniczny PayU - przelewem bankowym lub kartą płatniczą, zamówiony towar, oznaczony jako dostępny, wysyłany jest w tym samym dniu, jeśli wpłata za zamówienie zostanie zaksięgowana do godziny 12.00 danego dnia roboczego, na koncie bankowym sklepu Tropiker.pl lub też następnego dnia roboczego, po dniu w którym wpłata wpłynęła na konto Sklepu Tropiker.pl po godzinie 12.00.

2. W przypadku wyboru opcji „płatność za pobraniem”, zamówiony towar, oznaczony jako dostępny 24h, zostanie wysyłany w tym samym dniu roboczym, jeżeli zamówienie zostanie złożone do godziny 12.00 danego dnia roboczego lub będzie zrealizowane w następnym dniu roboczym, jeżeli wpłynie po godzinie 12.00 danego dnia roboczego.

3. W przypadku wybrania opcji „odbiór osobisty” (dostępnej wyłącznie w Krakowie, przy ul. Limanowskiego 31/4, po wcześniejszym umówieniu), należy skontaktować się z obsługą sklepu Tropiker.pl, w celu ustalenia terminu odbioru osobistego w siedzibie Sprzedającego w Krakowie. 

4. Przesyłki z zamówionym towarem są dostarczane za pośrednictwem Poczty Polskiej jako przesyłka priorytetowa lub ekonomiczna, za pomocą firmy kurierskiej UPS oraz usługi Paczkomaty (w zależności od wyboru Klienta), pod adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.

5. Ceny za transport przesyłek oraz orientacyjny czas dostawy podane na stronie Sklepu Tropiker.pl www.tropiker.pl, dotyczą wyłącznie terytorium Polski. Możliwa jest także wysyłka towaru poza granice Polski, po wcześniejszym ustaleniu warunków 
wysyłki: cena, czas dostawy, sposób dostawy, z pracownikiem sklepu Tropiker.pl. 

6. Klient posiada możliwość monitorowania losów swojej przesyłki dzięki zewnętrznym aplikacjom dostarczanym przez firmy przewozowe. Informacje te wysyłane są przez pracownika sklepu Tropiker.pl, po wysłaniu paczki, tylko zarejestrowanemu Klientowi, na podany przez niego w trakcie rejestracji adres e-mail.

7. Na czas realizacji zamówienia wpływa czas dostawy realizowanej przez danego spedytora. Paczki są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS, Poczty Polskiej oraz usługi Paczkomaty (w zależności od wyboru Klienta). Termin dostarczenia przesyłki to 1-3 dni robocze.W przypadku braku danego towaru w magazynie termin ten może się wydłużyć. Klient jest informowany o statusie zamówienia pocztą elektroniczną lub telefonicznie.

8. Przy każdym produkcie podany jest przewidywany czas realizacji zamówienia (24h, 3 dni, 7 dni, na zamówienie). Jest to czas, który upływa od przyjęcia zamówienia od Klienta do realizacji, do momentu przekazania przesyłki Poczcie Polskiej lub firmie kurierskiej, przy czym uwzględniane są tu tylko dni robocze oraz moment zaksięgowania wpłaty na koncie Sklepu. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest po skompletowaniu całości lub po indywidualnych ustaleniach terminu realizacji z Klientem.

9. Sklep Tropiker.pl nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie przesyłki spowodowane podaniem przez Klienta błędnego lub niepoprawnego adresu dostawy.

10. Przed odebraniem przesyłki przez Klienta zaleca się, aby Klient sprawdził czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. Należy zwrócić szczególną uwagę na stan taśm, którymi przesyłka została oklejona. W przypadku, kiedy opakowanie paczki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane zaleca się nie przyjmować takiej uszkodzonej przesyłki i w obecności listonosza lub kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sklepem w celu wyjaśnienia sprawy. 

11. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze przez Klienta ułatwi sklepowi Tropiker.pl uwzględnienie ewentualnych roszczeń Kupującego z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie. 

 
§4
Formy płatności


1. W sklepie Tropiker.pl Klient ma możliwość wykonania płatności za zamówiony towar mogąc wybrać jedną z poniższych opcji:

a. Pobranie - zapłata gotówką za towar przy odbiorze przesyłki.

b. Przelew - przedpłata na konto bankowe sklepu internetowego Tropiker.pl, po potwierdzeniu zamówienia. Numer rachunku bankowego podawany jest w e-mailu potwierdzającym zamówienie.

c. Płatności on-line - dokonywane przez system PayU - przelewem bankowym lub kartą płatniczą.

2. Sklep Tropiker.pl zastrzega sobie prawo do zażądania 100% przedpłaty, w uzasadnionych przypadkach, między innymi takich jak: sprowadzanie na indywidualne życzenie Klienta, towaru niedostępnego w danym momencie w sklepie Tropiker.pl; zamówienie nietypowego towaru lub nietypowego rozmiaru towaru; zamówienie większej ilości tego samego towaru lub złożenie zamówienia, którego łączna suma przekracza kwotę 2.000,00 zł.


Dane do płatności przelewem:
NOMADER - Magdalena Chałka
ul. Limanowskiego 31/4
30-551 Kraków

Nr konta bankowego: 
MBANK


§5
Koszty przesyłki


1. Koszt przesyłki uzależniony jest od wagi i wielkości paczki oraz wyboru sposobu dostarczenia zamówienia.

2. Koszty dostawy:

UPS (przedpłata): 19,00 zł

UPS (pobranie):    23,00 zł

Paczkomaty (przedpłata): 9,50 zł

Poczta Polska - List polecony ekonomiczny: 5,20 z
ł
Poczta Polska - List polecony priorytetowy: 8.50 zł

Poczta Polska – Paczka Ekonomiczna / do 1kg: 13.00 zł
Poczta Polska – Paczka Ekonomiczna / ponad 1kg do 2kg: 15.00 zł
Poczta Polska – Paczka Ekonomiczna / ponad 2kg do 5kg: 18.00 zł
Poczta Polska – Paczka Ekonomiczna / ponad 5kg do 10kg: 24.00 zł

Poczta Polska – Paczka Priorytetowa / do 1kg: 14.00 zł
Poczta Polska – Paczka Priorytetowa / ponad 1kg do 2kg: 16.00 zł
Poczta Polska – Paczka Priorytetowa / ponad 2kg do 5kg: 19.00 zł
Poczta Polska – Paczka Priorytetowa / ponad 5kg do 10kg: 25.00 zł

Poczta Polska – Pobranie Przesyłka Priorytetowa / do 5 kg : 21.00 zł 
Poczta Polska – Pobranie Przesyłka Priorytetowa /ponad 5kg do 10kg : 26.00 zł 


Odbiór osobisty - 0.00 zł

Wysyłka Gratis Pocztą Polską – przy jednorazowych zakupach przekraczających wartość 350 zł (przedpłata) lub 650 zł (pobranie).
Wysyłka Gratis firmą kurierską UPS – przy jednorazowych zakupach przekraczających wartość 650 zł (przedplata) lub 750 zł (pobranie).
Wysyłka Gratis usługą Paczkomaty  – przy jednorazowych zakupach przekraczających wartość 600 zł (przedplata).  

3. Powyższe warunki dostawy obowiązują wyłącznie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.

 
 
§6
 
Rękojmia, gwarancja, reklamacje
 

1. Wszystkie produkty sprzedawane w sklepie Tropiker.pl posiadają gwarancję producenta obowiązującą na terenie Polski.

2. Sklep ponosi odpowiedzialność względem Klienta z tytułu rękojmi przez okres 2 lat od daty otrzymania produktu przez Klienta, w przypadku wady (fizycznej lub prawnej) towaru, na podstawie odpowiednich przepisów Kodeksu Cywilnego dotyczących rękojmi. Sklep odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia wydania produktu Klientowi. Jednocześnie Sklep jest odpowiedzialny za wady produktu które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikały z przyczyny tkwiącej w sprzedanym produkcie w tej samej chwili. Natomiast w przypadku gdy Klientem jest Konsumentem, a wada produktu zostanie stwierdzona przed upływem roku od dnia otrzymania produkty przez Klienta, to domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta.

3. Reklamacje z tytułu rękojmi, dotyczące wady produktu, należy złożyć Sklepowi Tropiker.pl w ciągu 1 roku od momentu stwierdzenia wady przez Kupującego. Nie później jednak niż w ciągu 2 lat od momentu otrzymania zakupionego produktu przez Kupującego. 

4.Sklep jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Klient wiedział o wadzie produktu w chwili zawarcia umowy sprzedaży.

5. Zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego dotyczących rękojmi, jeżeli towar konsumpcyjny posiada wadę, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu niewadliwego poprzez naprawę albo wymianę produktu na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe, Klient ma prawo domagać się stosowanego obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy.

6. W razie wykrycia wady prosimy Kupującego o e-mailowy kontakt z obsługą sklepu Tropiker.pl pod adresem sklep@tropiker.pl. Po otrzymaniu maila, zostanie przygotowane i wysłane drogą mailową zgłoszenie reklamacyjne.

7. Jeśli otrzymany towar jest wadliwy (np. posiada wady techniczne lub został wydany w stanie niezupełnym; nie nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany; jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju; albo też gdy towar nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach naszych, producenta towaru lub przedstawiciela tego producenta) to niezwłocznie - a w żadnym wypadku nie później niż przed upływem dwóch lat od stwierdzenia wady towaru – prosimy o kontakt mailowy sklep@tropiker.pl lub telefoniczny 502-089-992 z obsługą sklepu Tropiker.pl. - wyraźnie wskazując w treści zawiadomienia czy reklamacja dotyczy „WADY TOWARU" czy też „GWARANCJI”, a w wypadku owej pierwszej opcji prosimy o wskazanie również na czym polega wada oraz czy żądanie dotyczy wymiany towaru na nowy czy też dokonania przez Sklep Tropiker.pl nieodpłatnej naprawy.

8. W przypadku wykrycia wady reklamowany towar wraz z wypełnionym i podpisanym formularzem reklamacyjnym (który zostanie wysłany Klientowi, po wcześniejszym kontakcie, na podany przez niego adres e-mail) należy przesłać na adres: Tropiker.pl, ul. Limanowskiego 31/4, 30-551 Kraków. Do przesyłanego towaru można dodać dowód jego zakupu oraz kartę gwarancyjną (jeżeli była dołączona). Jednocześnie prosimy o zachowanie dowodu nadania przesyłki.

9. W toku postępowania reklamacyjnego z tytułu gwarancji, Klient również ma prawo żądać doprowadzenia wadliwego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę, chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeżeli sklep nie będzie w stanie wywiązać się z określonych żądań, Klient ma prawo domagać się stosowanego obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy i zażądać zwrotu kosztu zakupu. Kupujący nie może jednak odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

10. Do reklamowanego produktu może zostać dołączony przez Klienta dowód zakupu (oryginał paragonu lub kserokopia faktury) oraz dane personalne (imię, nazwisko, adres do korespondencji, telefon, ewentualnie adres e-mail).

11. Reklamowany towar powinien być czysty i suchy. Towary, które nie spełnią tych warunków będą odsyłane bez rozpatrzenia na koszt klienta.

12. Kupujący dostarcza reklamowany produkt na własny koszt na adres sklepu Tropiker.pl. W przypadku uznania reklamacji sklep Tropiker.pl zwraca klientowi poniesione koszty przesyłki towaru do sklepu, w kwocie
najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia przesyłki oferowanego przez Sklep Tropiker.pl. Jednocześnie Sklep Tropiker.pl, zapewnia też wtedy przesyłkę zwrotną do klienta bezpłatnie. Sklep Tropiker.pl nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.

13. Dniem zgłoszenia reklamacji jest dzień dostarczenia przesyłki z reklamowanym produktem do Sklepu Tropiker.pl.

14. Sklep rozpatruje roszczenie reklamacyjne z tytułu wady towaru lub gwarancji w terminie 14 dni kalendarzowych, licząc od dnia odebrania przesyłki z reklamowanym towarem. Jeżeli w ciągu 14 dni sklep nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznał żądania za uzasadnione.

15. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić wadliwy produkt na wolny od wad lub usunąć wadę, w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

16. W przypadku uznania reklamacji, towar wadliwy zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów towaru), sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub ewentualnie, za zgodą Klienta, zaoferuje mu w zamian inne dostępne w sklepie towary.

17. Reklamacją nie są objęte:

a. Uszkodzenia mechaniczne, termiczne, chemiczne lub celowe uszkodzenia produktu i wywołane nimi wady.

b. Uszkodzenia i wady wynikłe z niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania, przechowywania lub konserwacji.

c. Uszkodzenia i wady powstałe na skutek napraw, przeróbek lub zmian dokonanych przez Kupującego lub Użytkownika.

d. Naturalne zużycie produktu.

18. W celu ułatwienia sklepowi Tropiker.pl rozpatrzenia reklamacji dotyczących uszkodzeń mechanicznych przesyłki, powstałych podczas transportu, zaleca się sporządzenie protokołu szkody podpisanego przez odbiorcę i dostawcę przesyłki.

19. Udzielenie przez producenta towaru gwarancji na dany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień wynikających z rękojmi przewidzianej w Kodeksie Cywilnym. 

20. W każdym z powyższych przypadków, kiedy realizacja żądań Klienta jest związana z wysyłką do Klienta nowego lub naprawionego towaru, wszystkie koszty dostawy ponosi sklep Tropiker.pl.

21. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia sprzętu z winy użytkownika, wszelkie koszty reklamacji oraz koszty transportu towaru do i ze Sklepu Tropiker.pl pokrywa Klient.

22. Reklamacje towarów należy kierować na adres Sklepu Tropiker.pl, ul. Limanowskiego 31/4, 30-551, po wcześniejszym poinformowaniu Sklepu Tropiker drogą telefoniczną: 502 089 992 lub mailową: sklep@tropiker.pl o chęci dokonania wysyłki reklamowanego towaru. Sklep Tropiker.pl nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.

23. Wszystkie pytania lub wątpliwości dotyczące reklamacji należy kierować na adres e-mail: sklep@tropiker.pl.

 
 
§7 
Odstąpienie od umowy i zwrot towaru


1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, przysługuje Konsumentowi w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego prawo do odstąpienia od umowy kupna i zwrot zakupionego towaru w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zamówionego towaru. Konsument ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyny, w ramach odstąpienia od umowy, według zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Zwracany w tym trybie towar powinien być odesłany wraz z czytelnie podpisanym i wypełnionym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, umieszczonym na końcu niniejszego Regulaminu Sklepu Tropiker.pl. Bądź też po złożeniu przez Klienta jakiegokolwiek innego lecz jednoznacznego oświadczenia, również drogą elektroniczną, w którym poinformuje on Sklep Tropiker.pl o decyzji odstąpienia od umowy. W przypadku złożenia danego oświadczenia przez Klienta drogą elektroniczną, Sklep Tropiker.pl niezwłocznie prześle Kupującemu również drogą elektroniczną, potwierdzenie otrzymania od Kupującego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zaleca się, aby przed odesłaniem produktu Klient poinformował wcześniej Sklep Tropiker.pl e-mailowo lub telefonicznie o chęci dokonania zwrotu produktu, co może wpłynąć na przyspieszenie procedury dokonania zwrotu towaru oraz zwrotu Klientowi przez Sklep Tropiker.pl należnej za ten towar wartości pieniężnej.      

2. Prawo do odstąpienia od umowy kupna i zwrot zakupionego towaru przysługuje, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych, 
od dnia otrzymania zamówionego towaru i jednoczesnego wejścia w posiadanie produktu przez Klienta lub od dnia, w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta w momencie złożenia zamówienia jako Odbiorca, weszła w posiadanie produktu, zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Prawo to przysługuje wyłącznie kupującym, którzy są konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego.

3. Zwracany towary powinien być w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, która nastąpiła od dnia w którym wszedł posiadanie produktu i będąca wynikiem korzystania z rzeczy w sposób wykraczający poza zakres konieczny do stwierdzenia charakteru, właściwości, cech i funkcjonowania rzeczy. 

4. Możliwości zwrotu nie podlegają produkty, podlegające ochronie praw autorskich, takie jak m.in.: mapy, książki, filmy, czasopisma, itp. – jeżeli sprzedawane są bez zabezpieczeń umożliwiających poznanie ich treści; produkty nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące do zaspokojenia jego zindywidualizowanych potrzeb; rzeczy ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin do przydatności do użycia; rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić, ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; produkty bezpośrednio zabezpieczające ludzkie życie i zdrowie;
jak i towary wykraczające poza standardową ofertę Sklepu Tropiker.pl przygotowane na specjalne zamówienie Klienta i dostosowane do jego indywidualnych potrzeb.

5. 
Odstępując od umowy kupna - sprzedaży, Klient odsyła zwracany towar na własny koszt na adres Sklepu: Tropiker.pl, ul. Limanowskiego 31/4, 30-551 Kraków. Jeśli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy do niego inny, niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia przesyłki oferowany przez Sklep Tropiker.pl, to Sklep Tropiker.pl nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, W takim przypadku wraz ze zwrotem kwoty za zwrócony towar, Sklep Tropiker.pl zwróci Konsumentowi również koszt wysyłki towaru do niego, lecz w kwocie nie większej, niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia przesyłki oferowany przez Sklep Tropiker.pl. Do zwracanego towaru Klient może dołączyć wypełniony i podpisany formularz odstąpienia od umowy sprzedaży, zamieszczony na końcu niniejszego Regulaminu. Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.

6.
 Klient zobowiązany jest odesłać zwracane produkty do Sklepu Tropiker.pl, bez zbędnej zwłoki. W każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym poinformował Sklep Tropiker.pl o decyzji odstąpienia od umowy. Termin ten zostaje dotrzymany, w momencie gdy Klient odeśle towary przed upływem okresu tych 14 dni kalendarzowych. W przeciwnym wypadku zwrot towaru i odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży będzie nieskuteczne w stosunku do Sklepu Tropiker.pl i towar nie zostanie przyjęty przez Sklep Tropiker.pl

7. 
Obsługa sklepu Tropiker.pl dokona w terminie 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki sprawdzenia produktu. Następnie Sklep Tropiker.pl dokona zwrotu należnej sumy pieniężnej za towar, na wskazane przez Klienta konto bankowe. Zwrot ten zostanie dokonany niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sklep Tropiker.pl zostanie skutecznie poinformowany o decyzji Klienta o odstąpieniu od umowy. Jednakże z zastrzeżeniem wyjątku, gdy w danym terminie nie nastąpi także zwrot towaru od Klienta. W takim wypadku, Sklep Tropiker.pl może wstrzymać się ze zwrotem należnej kwoty do czasu otrzymania zwracanego towaru od Klienta lub do czasu dostarczenia Sklepowi Tropiker.pl przez Klienta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

8.Nie podlegają zwrotowi poniesione przez Klienta koszty odesłania produktu przez Klienta do Sklepu Tropiker.pl. W przypadku odstąpienia od umowy i zwrotu zamówionego produktu/ów, zostanie zweryfikowane przez Sklep Tropiker.pl, czy dzięki zwracanemu produktowi/om pierwotna wartość całkowitego zamówienia Klienta kwalifikowała się do darmowej wysyłki, przydzielanej przy jednorazowych zakupach przekraczających określoną wartość, opisaną w § 5 niniejszego regulaminu i czy takowa darmowa wysyłka została przydzielona Klientowi. W przypadku ustalenia przez Sklep Tropiker.pl, w momencie zwrócenia do Sklepu Tropiker.pl produktu/ów, iż dzięki nim pierwotna wartość całkowitego zamówienia Klienta kwalifikowała się do darmowej wysyłki, przydzielanej przy jednorazowych zakupach przekraczających określoną wartość opisaną w § 5 niniejszego regulaminu i takowa darmowa wysyłka została Klientowi przydzielona. W momencie ustalenia, iż w związku ze zwrotem produktu/ów przez Klienta do Sklepu Tropiker.pl, pozostała wartość zamówienia, produktów ostatecznie zakupionych przez Klienta, nie kwalifikowałaby się do darmowej wysyłki, zgodnie z § 5 niniejszego regulaminu, wtedy też Sklep Tropiker.pl będzie zmuszony cofnąć przyznaną wcześniej Klientowi darmową wysyłkę towaru dla pierwotnej wartości zamówienia. Sklep Tropiker.pl w przypadku zaistnienia takiej sytuacji, cofnięcia przyznania Klientowi darmowej wysyłki towaru, zwróci Klientowi cenę zwróconego/ych produktu/ów, pomniejszoną jednakże o wartość kosztów dostawy, której rodzaj wybrał Klient przy składaniu zamówienia, a które to koszty dostawy poniósł Sklep Tropiker, w związku z realizacją zamówienia do Klienta. 

9. Zaleca się, aby przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera dokonać sprawdzenia, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub, gdy taśmy są zerwane zaleca się odmówienia przyjęcia przesyłki i w obecności kuriera lub listonosza sporządzenia protokołu szkody oraz skontaktowanie się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. 

10. W przypadku odstąpienia od umowy i zwrotu zamówionego produktu/ów, do którego/ych dołączony był dodatkowy "gratisowy produkt promocyjny", Klient zobowiązany jest zwrócić także przedmiotowy "gratisowy produkt promocyjny" wraz ze zwracanym zakupionym produktem, na warunkach opisanych w § 9 niniejszego regulaminu. W przypadku zaistnienia braku zwrotu "gratisowego produktu promocyjnego" lub odmowy zwrotu "gratisowego produktu promocyjnego", Sklep Tropiker.pl zwróci Klientowi cenę zwróconego/ych produktu/ów, pomniejszoną o wartość "gratisowego produktu promocyjnego" - zgodnie z jego regularną ceną detaliczną obowiązująca w sklepie Tropiker.pl, w dniu otrzymania przez Sklep Tropiker.pl zwracanego produktu.   
 

§8
Wymiana towaru


1. Istnieje możliwość wymiany zakupionego towaru na inny, w terminie czternastu dni kalendarzowych od otrzymania zamówionego towaru. W przypadku każdej wymiany, odsyłany towar traktowany jest jako zwrot, dlatego też procedura postępowania odbywa się zgodnie z procedurą obowiązująca przy zwrocie towaru określoną w §7. W tym celu należy zgłosić takie żądanie pracownikowi sklepu Tropiker.pl e-mailem sklep@tropiker.pl lub telefonicznie 502-089-992 przed odesłaniem towaru. Po otrzymaniu powiadomienia pracownik sklepu skontaktuje się z Klientem w celu uzgodnienia szczegółów wymiany. Odesłanie zakupionego i wymienianego towaru oraz dostawa innego towaru odbywa się na koszt Kupującego.

2. Przed odesłaniem towaru na adres sklepu, prosimy o wcześniejszą rezerwację nowych produktów poprzez złożenie nowego zamówienia, z dopiskiem "wymiana" w polu komentarza. Zamówienie to zostanie rozliczone z dostarczonym zwrotem, a ewentualna nadpłata zostanie przelana na konto kupującego.

 
§9 
Ochrona danych osobowych


1. Zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku O ochronie danych osobowych (Dz. U nr 133 poz. 883 z późniejszymi zmianami) wszystkie dane osobowe, powierzone sklepowi Tropiker.pl podczas procesu rejestracji, są gromadzone, przechowywane i przetwarzane jedynie w celu realizacji złożonych zamówień, wystawienia faktury lub paragonu oraz w przypadku dodatkowej zgody Klienta - do przesyłania na wskazany adres poczty elektronicznej zamówionych informacji handlowych (Newsletter). Dane te w żadnym wypadku nie będą udostępniane osobom trzecim, ani też wykorzystywane w innych celach. Dane te są gromadzone, przechowywane i przetwarzane przez firmę NOMADER z zachowaniem wymogów określonych w wyżej wymienionej Ustawie. 

2. Składając zamówienie w sklepie Tropiker.pl Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie danych firmy NOMADER oraz na ich gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie przez sklep Tropiker.pl dla celów realizacji umowy i złożonych zamówień, wystawienia faktury lub paragonu sklepu Tropiker.pl. Klient może złożyć również dodatkową zgodę na przesyłania na wskazany adres poczty elektronicznej zamówionych informacji handlowych (Newsletter) Sklepu Tropiker.pl. Podanie danych osobowych przez Klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. 

3. Dane osobowe są chronione zgodnie treścią ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997r w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.

4. Każdy Klient posiada prawo do wglądu do swoich danych, dokonywania w nich zmian i poprawek oraz ich usunięcia z naszej bazy danych poprzez wysłanie stosownej informacji na adres: admin@tropiker.pl. 

5. Rezygnacja z przesyłanych przez sklep Tropiker.pl informacji zawartych w Newsletterze jest możliwa w każdym momencie. W tym celu należy wysłać pustą wiadomość na adres e-mail admin@tropiker.pl . W temacie wiadomości należy wpisać: „Rezygnacja z Newslettera”.

6. Administratorem danych osobowych, dokonującym ich gromadzenia, przechowywania i przetwarzania jest firma: 

NOMADER – Magdalena Chałka
ul. Limanowskiego 31/4
30-551 Kraków

Tel. 
502-089-992

e-mail: admin@tropiker.pl

                                         
§10

Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

1. Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  • Możliwość zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, który działa przy Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z tytułu zawartej umowy.
  • Możliwość zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, z jednoczesnym wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sklepem.
  • Możliwość uzyskania bezpłatnej pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sklepem, poprzez skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej.
     

2. Klient może znaleźć również wszelkie niezbędne informacje oraz zasady dostępu do tych procedur w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

3. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/


§11 
Postanowienia końcowe


1. 
Informacje o towarach w szczególności ich ceny, opisy, parametry techniczne i użytkowe podane na stronach internetowych Sklepu Tropiker.pl nie stanowią oferty w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia umowy.

2. Oferta prezentowana na stronach internetowych sklepu Tropiker.pl może nie stanowić odzwierciedlenia aktualnych stanów magazynowych Sklepu. 

3. Nazwy producentów, marki, logotypy, zdjęcia, teksty i opisy zamieszczone na stronie są chronione prawami autorskimi. Używanie, powielanie, kopiowanie, reprodukowanie lub umieszczanie na innej stronie w Internecie, zamieszczonych na stronie informacji, opisów, zdjęć oraz logotypów, bez pisemnej zgody firmy „NOMADER”, stanowi naruszenie prawa autorskiego i jest zabronione. Prezentowane na stronie sklepu Tropiker.pl marki i nazwy producentów należą do ich właścicieli i zostały przez nas użyte jedynie w celach informacyjnych.

4. Tropiker.pl oraz Logo Tropiker są znakami towarowymi firmy „NOMADER”. Zabronione jest ich kopiowanie lub używanie w jakichkolwiek celach bez wcześniejszej, pisemnej zgody firmy „NOMADER”.

5. Wszelkie prawa do wizerunku strony www.tropiker.pl są własnością firmy „NOMADER”. Bez pisemnej zgody firmy „NOMADER” żadna część tej publikacji nie możne być powielana, kopiowana, reprodukowana lub umieszczana na innej stronie w Internecie.

6. Niniejszy Regulamin określa zasady zakupów w sklepie Tropiker.pl. Poprzez złożenie zamówienia Klient oświadcza, że zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu i go akceptuje.

7. Umieszczanie na stronach internetowych sklepu Tropiker.pl jakichkolwiek informacji lub opinii o charakterze bezprawnym lub naruszających dobre obyczaje, jest zakazane. Zastrzegamy sobie prawo do moderowania, usuwania i nie zamieszczania opinii obraźliwych, anonimowych itp. 

8. Sklep Tropiker.pl zastrzega sobie prawo do zakończenia każdej promocji, każdego programu promocyjnego lub rabatowego w dowolnym momencie, bez podania przyczyny.

9. Zamówienia na produkty znajdujące się w ofercie sklepu jako Promocja lub Oferta specjalna realizowane są do chwili wyczerpania zapasów lub zakończenia akcji promocyjnej. 

10. Sklep Tropiker.pl stosuje zasady Kodeksu Dobrych Praktyk, obowiązujących w handlu elektronicznym.

11. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sklepem Tropiker.pl a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

12. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sklepem Tropiker.pl a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę podmiotu prowadzącego Sklep Tropiker.pl – firmy NOMADER - Magdalena Chałka z siedzibą w Krakowie.

13. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

14. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie, za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej sklepu Tropiker.pl (http://www.tropiker.pl/regulamin,53,c.html) oraz sporządzić jego wydruk.

15. Niniejszy regulamin stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90 poz. 631). Zabrania się kopiowania, powielania oraz rozpowszechniania treści postanowień niniejszego regulaminu na użytek komercyjny.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SKLEPU TROPIKER.PL
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
 

– Adresat:
 

Specjalistyczny Sklep Podróżniczy TROPIKER.pl,
30-551 Kraków, ul. Limanowskiego 31/4, tel.: 502-089-992, email: sklep@tropiker.pl

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)

 
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
 
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
 
– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data
 
(*) Niepotrzebne skreślić.

 


szukaj
Największy wybór moskitier turystycznych marki Cocoon i Care Plus :)
 
szukaj
szukaj
Bądź na bieżąco z ofertą promocyjną oraz nowościami w Tropikerze - zapisz
się do Newslettera !
Więcej na temat newslettera >>>

 ss
szukaj
 
  • Care Plus
  • Cocoon
  • Haglofs
  • Steripen
  • Silkbody
  • Kukuxumusu
  • Traveler's Tree
  • Cocoon  (Insect Shield)
 

© 2011-2016 NOMADER  All rights reserved

Nazwy producentów, marki, logotypy, zdjęcia i opisy zamieszczone na stronie są chronione prawami autorskimi. Używanie bez pisemnej zgody zamieszczonych na stronie informacji, zdjęć, opisów oraz logotypów stanowi naruszenie prawa autorskiego. Prezentowane przez nas marki i nazwy producentów należą do ich właścicieli i zostały przez nas użyte jedynie w celach informacyjnych. Prezentowane produkty oraz cennik nie stanowią oferty w rozumieniu art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego. Prezentowane produkty mogą nie stanowić odzwierciedlenia aktualnych stanów magazynowych. Rzeczywista kolorystyka niektórych produktów może odbiegać od przedstawionej na witrynach niniejszej strony.